31 augusti 2014

Ramlade av..

Allmänt

Idag var det dags igen, att bli liggandes på backen, haha.

 Jag var ute och red prinsessan idag igen. Hon var verkligen på hugget, hon var pigg och hade öronen framåt hela ridturen. Hon frustade och verkligen njöt av att få komma ut med ryttare på ryggen. Hon älskar ju verkligen det! Och jag gillar bara henne mer och mer för varje gång jag rider henne. 

Idag red vi ut i skogen.. Det gick bra, Bella var som sagt pigg och framåt men lyssnade fint och arbetade på bra. Förutom att hon blev rädd för lite saker idag.. Tex. När vi hunnit börja trava så hoppar hon till och blir jätte rädd, jag vet inte för vad. Kanske ett osynligt spöke/monster? Sen fortsatte vi våran runda och hon blev rädd för lite fåglar och annat smått och gott. Älgaflugorna var hon faktiskt väldigt lugn med. Hon brydde sig inte det minsta när det kom 6st och satte sig på henne. Duktig tjej! 

Jag ramlade av sådär, 200,300 meter från stallet. Jag red på en grusväg och var påväg hem. Jag skrittade på lite halvlång tyglar och bara skrittade av henne. Då hoppar hon upp i luften och slänger sig åt sidan. Jag höll knappt i henne så jag flög av, landade dock på fötterna så det gick bra. Bella gick hemmåt och jag efter henne . Men hon stannade och betade 50meter innan stallet så jag kunde leda hem henne. Bra det, så slapp hennes ägare bli orolig om det skulle kommit hem en häst utan ryttare. :) 



Ridturen annars var väldigt härlig. Härligt att bara rida ut på grusvägar, trava och galoppera. Fokusera sig på det och inte tänka på något annat. Släppa omvärlden helt och bara sitta på hästryggen är underbart! 
Underbart är det också att hoppa över bäckar med Bella. Hon hoppar alltid så enormt stort över, tyr att man är beredd på det annars skulle jag nog flugit av varenda gång ;)



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress