31 juli 2014

Jag är lycklig!

Allmänt

Jag har ridit min lilla, stora nallebjörn nu, flera dagar sen sist ju.. Saknat det så mycket! 
Först red vi ut i skogen. Skritt och trav och inga krav. :) Sen så red jag han hemma. Jag kortade upp han mycket direkt och red små volter och 8or. Försökte få han mjuk och böjbar i skritten till att börja med. Han var ganska hård i munnen, det va ju ett tag sedan han fick jobba på det sättet.
 
När vi skulle börja trava så tyckte jag att han stod emot. Jag tänkte direkt att det måste va sadeln eftersom han är så överkänslig på sadlar . Men jag fortsatte att rida han och upptäckte att det bara va i vänstersidan som han kröp ihop och tappade framåtbhudningen. I högervarvet gick han jätte fint efter en stund. Jag mjukade upp han i vänstersidan i traven också och tillsist släppte det. 
 
Vi testade lite galopp också. Roligt! Han hade verkligen fin framåtbjudning och gick i fin form . Jag ökade på han en långsidan och fort gick det :D Han lyssnade när jag tog tillbaka han men han blev riktigt het efter den fartfyllda galoppen och tog alla chanser att försöka sticka iväg i fort galopp igen. Tyr att man har lärt sig knep och så på han nu. Bara att trava ner han o ge han annat att tänka på. 
Super stolt och nöjd med dagens ridpass! Har inte några jättekrav på oss nu när vi båda är lite ringrostiga. :)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress