En sak jag inte kunnat släppt tanken ifrån är varför vissa vill minska skillnaden mellan träningar och tävlingar. Men ni vet, rida utan benskydd på träningar om man gör det på tävlingarna. Knoppa hästen på träningarna så den inte ska tycka det blir annorlunda på tävlingarna tex.
Såklart det kanske är jättebra att försöka minska skilllnaden om man har en häst som beter sig annorlunda på tävlingar, till det negativa och tex. fryser fast. Men man kan ju inte minska skillnaden helt . Atmosfären på en tävling, alla fina ekipage och de vita ridbyxor tror jag inte någon tränar med. 
 
Jag själv tycker man ska låta tävling vara tävling och träning vara en träning. (Om man såklart inte behöver minska skillnaden pga. problem som uppstår med hästen på tävlingarna ) Annars tycker jag att hästarna, iallafall mina hästar har blivit mycket mer taggade på tävlingarna. Tex. Albertino lyssnar bättre på mig och vill göra allt, allt helt rätt när det är tävling. Det har oftast gått bättre för mig på tävlingarna tack vare stämningen och att jag och min häst blir mer fokuserade och skärper till oss när det är tävling. 
 
 
Träna, det gör inte jag med uppsatts hår, vita ridbyxor och kavaj iallafall. ;)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress