Gårdagens träning gick bra. Min tränare fick kolla igenom dressyrprotokollet. Vi var överrens om att 5:orna måste upp till 6:or. 
 
Vi övade mycket på att få Albertino rund i högervarvet. Vi gjorde 10 metersvolter i traven och jag fick tipset att ta hjälp av hörnen när jag ska in i volten. Det gick bättre och bättre för varje volt. Vi gjorde också mellantrav på diagonalerna. Vi red på utebanan och då blir han såklart lite taggad och har mer plats att springa ifrån mig på. Han sprang inte direkt ifrån mig någongång men försökte bita tag i bettet osv. Iallafall så blev en mellantrav bra. Han kan men det är svårt att få honom avslappnad och lugn och bibehålla takten. 
 

Jag tror att LB:1 kan bli riktigt bra bara jag får honom rund i högervarvet. Vi pratade mycket om att det inte bara är att ställa honom i nacken, utan att han ska vara rund i sidan. Samma sak som att jag måste rida honom fram till bettet och inte tvärtom. 
 
Vi red också igenom nästan hela LA:1. Vi hoppade över skritten då vi kan den bäst. Den förvändagaloppen är vår starka sida i LA:n, skänkelvinkningarna är lite svårare. Om jag gör ryggningen nogrann så blir den också ganska bra. 
 
 
Min tränare tyckte att jag skulle rida LB:1 och LA:1. Jag tycker kanske inte att vi riktigt är redo för LA:1. Allt går väl helt okej förutom skänkelvinkingarna då. Men jag har ialafalll anmält mig till både LB:1 och LA:1. LA:1 tar vi bara som en träning. LB:n hoppas jag på 60%, om jag kommer över 58% får jag rosett. Om jag kommer över 56% på LA:n får jag rosett, men mitt mål är 55% på LA:n. Men jag blir inte besviken om det blir lägre, utan tar det bara som en träning.
 
Tävlingen går inomhus vilket är bra. Då blir Albertino lite lugnare när det är väggar och så. Han kan bli ganska taggad på tävling, men han brukar alltid vara väldigt lydig. Det står alltid lydig ponny i protokollet, men sanningen är att han kan bli välidgt stark i munnen och kännas lite dragig. Men det är bara att vara lugn och inte försöka visa det så tydligt för dommaren. 
 
Madeleine Magnusson

Gud vad fin :)

Svar: Tusen tack :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress