31 augusti 2015

Vårdcentralen

Idag har jag besökt vårdcentralen. Egentligen ville jag gå till skolsköterskan istället men eftersom knät fortfarande var svullet och varmt imorse fick jag åka till vårdcentralen istället. Läkaren tyckte att det bara var något med knäleden som skulle gå över av sig själv. Eventuellt också en inflammation. Jag får belasta det som vanligt och ta alvedon.
Det känns som det är något större fel. Jag har vaknat en gång i timmen inatt och igårnatt av smärtan. Alvedon gör ingen kännbar skillnad men förhoppningsvis har läkaren rätt. Jag får rida på som vanligt så jag borde vara glad. Känns dock väldigt konstigt i knät men vi får se hur det känns om någon vecka. Jag kom på att eventuellt har några starkare receptbelagda tabletter sedan tidigare. Alvedon hjälper somsagt inte. Det är alltid smärta i knäet men betydligt mer när det blir hög puls i det. Pulsen kan komma från ingenstans när jag absolut inte belastar det.

Nu ska jag ut och rida hästen. Jag ska verkligen försöka att ha vänsterknät helt normalt. Blir så irriterad på mig själv när jag sitter fel för att jag inte vill belasta knät fast det inte är farligt att belasta det (?) men det gör såklart satans ont. Nästan ondare än en bryten armbåge, handled eller en blindtarmsinflamation. Kankse mest känns så för att det känns som att smärtan aldrig kommer gå över. Men det gör inte lika ont som efter en blindtarmsinflamation-operation så det är bara att bita ihop. Positiva tankar nu ja.

Om knät inte är bättre om en vecka så får jag söka upp läkaren igen... Nu har det faktiskt bara gått 2 dagar sedan jag skadade knät så det kanske blir bättre om några dagar. Men jag måster erkänna att jag är lite skeptisk till det.
Happy

Belasta det inte för mycket i början. Lätt motion som att gå omkring hemma men absolut inte "träning".
Nu vet jag inte vad det är som har gjort att du fått ont men min spontana gissning är att du töjt ledbanden, det kan ta lång tid innan knät känns normalt igen.
Om det fortfarande gör ont efter ca 2-3 veckor så bör du boka tid hos sjukgymnast. Det behöver du inte gå till vårdcentralen för att få utan man ringer direkt dit. Finns både privata och via vårdcentral.
Har haft mycket knäproblem tidigare och då har inte läkare kunnat göra något utan det har varit sjukgymnastik + stöd som gjort det bättre.

Svar: okej! tack för din kommentar! känns som du gav bättre råd än läkaren, haha! :) jag ramlade på knät ganska rejält och så hände något i knäleden, vet dock inte exakt vad..;)
Annie Johansson

Melanie

usch då :( Hoppas det blir bra! Har själv problem med mina knän, dock inget som jag lider av särskilt mycket. Dock väldigt obehagligt då mitt knä då och då låser sig och man måste "knäcka" knät för att bli av med smärtan och kunna böja knät ordentligt... hehe. Det är väl något jag alltid kommer ha, eftersom att jag haft det så länge jag kan minnas :/

Hoppas det blir bättre för dig och att smärtan snart ger sig!

Svar: tack :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress