Planen för helgen är att plugga inför samhällskunskapsprovet på måndag. Jag vill göra bra ifrån mig så jag ligger kvar på samma betyg som jag har nu. När jag vill göra bra ifrån mig och inte bara bli godkänd blir jag alltid lite nervös inför provet och då är det lätt att man glömmer allt. Därför är det lättare för mig att tänka att jag bara ska plugga, svara på frågorna jag kan och göra mitt bästa. Men nu har min lärare höga förväntningar på mig och då känns det som jag måste sätta toppenbetyget på detta provet. Då blir man lätt lite nervös o de går ibland sämre för mig om jag har höga förväntningar på mig. 




I morgon ska jag upp till ridhuset med Bella. Hennes ägare frågade om jag ville åka upp och självklart ville jag det. Kommer bli roligt att komma iväg lite med Bella. Vi ska rida ett litet pass och hennes ägare ska filma.  

Idag har jag ridit Tino med Fiona och Ida men han var för het. Småspring och lyssnade inget på bettet. Han var dragig och stark men jag fick bättre kontroll efter en stund. Sen när vi vände hemmåt blev han het och stark igen.











Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress