27 februari 2015

Nakenbjörnen

Allmänt

En lång skoldag idag där idrottslektionen faktiskt var roligast. Vi hade teori och gick igenom mentalträning. På idrottslektionen jobbade vi också lite med att töja muskler och bli rörligare. Jag är väldigt rörlig i min rygg och benen. Jag är också bra på att töja ut även fast det börjar göra ont är det bara att köra på. Vill ha något mål som att kunna gå ner i spagat, det skulle vara roligt att kunna. Någon som också är väldigt rörlig i sina ben är Tino. Han gör alltid sina stretch övningar .

När jag tog in Albertino från hagen idag sprang han nästan till stallet. Han verkade ridsugen och glad. Räckte med att jag satte mig upp på honom så var all lycka borta. Vi skulle bara rida ut men han stannade hela tiden och protesterade . Vi tog oss runt en liten skogstur tillslut och på hemvägen var han frammåt. 
Så fort jag skulle rida hemifrån stannade han. Sedan när jag la till skänklarna eller smackade lyfte han frambenen eller bakbenen . Samma sak så fort vi kom till ett vägskäl och ibland bara mitt på en väg. Jag förstår inte varför han börjar göra såhär ute i skogen också? Får hoppas på att det bara är hårfällningen. Tidigare har han också kunnat vara tjuriga på banan men aldrig ute i skogen. Aldrig såhär. Efter ridturen var han på gos humör. Gosigaste nallebjörnen. Synd att jag är allergisk mot all päls som han fäller annars hade jag gosat ner mig i honom. Fast han är rakad och ser ju nästan ut som en nakenbjörn. Jag hoppas att lite hår stannar kvar på honom.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress