En jätteduktig Tino fick jättemycket klapp och beröm efter och under ridpasset.

Ibörjan, i skritten var han lite dragig i munnen.. Just då fick vi lite publik också, när det gick som sämst, haha. 

Vi började på med övningen jag skrev om här. Skänkelvikningar i skritt, böja och ställa. Jag kom på mig själv med att sitta och överannalysera allt. Säga till mig själv att : räta upp dig, mer högerskänkel, krama på högertygel osv. Det är bra att analyser i lagom mängd men att sitta och mata in hundra olika information funkar ju inte. 
Jag fokuserade sedan bara på att driva med benen och krama på tygel i traven. Han gick sååååhäääär bra då! På tygel, i trav gjorde vi skänkelvikningar och ställde i båda varven. Vi fick till ett bra driv och aktiva bakben och då får han också en aktiv rygg och ett bättre steg. Vi övade mycket på övergångar och tempoväxlingar och han var bara så fin. Sitter och småler hela tiden då och då går han bara ännu bättre eftersom vi båda blir gladare och gladare.

I galoppen gick han också bra. Där brukar vi ha lite svårare för att få en stadig form och ett runt språng. Idag var han stadig och fin och jag red honom bra. Vi gjorde övergångar till trav på en galoppvolt och han lyssnade jättebra. Bra ridning av mig också faktiskt. Driva i varje steg och ta tillbaka honom med en kramande hand. Då kommer formen från bakdelen och inte tvärtom. Magisk känsla.
Vi övade lite på hov idag.(början till buga) Jag fick inte till någon bra bild på det eftersom jag inte kunde ställa ifrån mobilen och filma.. Men lovar att filma nästa gång vi tränar. Han lyssnade fint idag alla gånger, första gången också. Han lär sig snabbt.
Nu ska jag skriva ihop lite om vad jag vill öva på, på träningen imorgon. Publicerar det sen imorgon. Jag hopps han är lika fin då, på träningen imorgon.
Jag önskar er alla en fortsatt trevlig eftermiddag.
Elin

härligt att det gick bra, jättefin är han :)
sv: ja ananas är också gott :D

Svar: tack så jätte mycket!:)
Annie Johansson

Erika

Åh men så mysigt! Tino är bland det gulligaste namnet på en ponny!

Kram, Erika!:)

Svar: Det tycker jag också;) hans förra ägare kallade honom för Abbe men jag tycker att tino passar bättre då han ju heter alberTINO.:)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress