Tandläkarbesöket gick sådär. 
Jag hade perfekt borstade tänder men ändå början till hål mellan 2 tänder. Detta beror på att jag inte använder tandtråd. Ska bli duktigare med att använda tandtrågen så jag slipper laga.

Kostaoutlet
Efter tandläkarbesöket var vi i Kosta och kollade på skor och kläder. Såg ett par snygga sommarsko. De kostade 590kr så måste se om jag hittar några billigar och vad jag har kvar från förra sommaren. Annars så var inte 600kr så farligt för ett par skor.

När vi kom hem fick vi ta in alla hästar. Det snöade och blåste så hästarna ville komma in och värma sig. Alla hästar, stora som små fick på sig varma sköna täcken. 

Bild på minsta hästen Svarten 

Trimmade Tino på banan idag inför morgondagens träning.
Det gick väldigt bra. Det jag ville få ut av dagens pass var att han skulle vara mjuk i båda varven. Gå i fin form och känna att det som vi faktiskt kan sitter bra. Från början så var han redan väldigt bärig och mjuk , ställde sig och gick på tygel. Istället för att rida fram en fin form på en volt som redan gick så bra, så gjorde vi skänkelvikningar. Testade även några små lägningar. Vågade inte länga han så mycket, det blir lätt så att han tar bettet och springer iväg ut form. Jag längde honom lite och fick kvar honom i formen hela tiden. Klarade av att rida tillbaka han till arbetskraven och bibehålla formen. Galopparbetet gick också väldigt bra. Han kändes så himla lyhörd och fin idag. 

Nu är jag taggad till tusen inför morgondagens träning.
Ett superbra ridpass idag. Jag har också bestämt mig för vilket bett jag ska ha. Det blev det tredelade men det andra bettet får också hänga med. Om han skulle bli stark och dragig under träningen men det tror jag inte. Han gick väldigt bra på det vanliga tredelade bettet idag. 
Alexandra

Lycka till med träningen imorgon :)

Svar: Tack :) tyvärr blev min tränare magsjuk:(
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress