28 november 2015

Julmarkand på Kalmar slott

Idag har det varit en lång men rolig dag.

Först red jag ut Albertino i skogen. Han fick någon älgfluga på sig men jag satt kvar och vi kunde fortsätta rida. Vi gjorde en rolig övning ute i skogen (skittråkig om ni frågar Tino). Det vi övade på var att göra halt vid varje snöstake. Tino hade gjort övningen lite själv om vi hade ökat vid varje pinne istället för att stanna. Men övningen gick helt okej ändå. Vi galopperade också 5språng, gjorde halt och galopperade 5språng till osv. Detta lyssnar han toppen på. Det är lite svårare i traven där han hellre springer iväg lite för mig vid första förhållningen än att stanna, men i slutet lyssnade Tino helt okej. Jag tänkte göra samma övning imorgon ute i skogen.
Julmarkand på Kalmar slott. Köpte denna fina för 120kr. Det kändes faktiskt billigt!
Sedan köpte jag också en kamera som kostade över 5000... och med tillbehör och allt annat blev det över 6000 men nu har jag min drömkamera som ska vara super att fota och filma rörliga objekt, som Tino. Det tråkiga är att jag bara fick tillbehören med mig hem, inte kameran. Den kommer med posten på onsdag. Då får ni lite mer info om den.
Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Vad spännande med ny kamera :) Vilken kamera köpte du?

Svar: Jag köpte en Sony Alpha A5100 Kompakt Systemkamera + 16-50 mm :) men får tyvärr vänta några dagar på den.
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress