Jag anmälde mig igår till en dressyrtävling den 11/10. Om 2 veckor ska vi alltså iväg och tävla igen. Denna gången anmälde jag mig bara till en klass, LC:1 bedömning Clear Round. Målet är att nå upp mot 65% och inte slarva bort några poäng för att jag utför vissa moment som galoppfattningen på fel ställe.Jag ska vrålplugga dressyrprogrammet så att jag är 110% säker på var alla övergångar är. Jag tänker också försöka rida programmet (nästa vecka) två gånger direkt efter varandra. Det går alltid bäst i början och sedan sämre mot slutet. Om jag rider det två gånger i rad kanske jag lyckas få till en bra ridteknik efter galoppen. Jag tänker också (efter framskrittningen) börja galoppera och sedan ta travarbetet efter. Då får jag verkligen rida honom länge när han är "på"/het.

18/10, veckan efter blir det en Klubbtävling.  LC:1 och LB:1 
7/11 Pay & ride 
15/11 är det KM som går i LB:1. Jag vet inte om vi vågar på att rida en klass innan. Vi får se hur det går i LB:1 den 18 oktober.
Josefine ♔

Vad roligt att du anmält dig till tävling! håller tummarna för att det går vägen när det väl är dags :)

Svar: Tack, tack :)
Annie Johansson

Elsa

Åh vad kul - lycka till! :)

Svar: Tack! :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress