Inte nog med att jag hade träning igår och ska tävla imorgon, det är faktiskt en hel del till som händer.. Nästa vecka är full med tävlingar och annat skoj med hästarna.

Torsdag 28/4: träning för Bisse.
Träningen gick väldigt bra och jag kunde rida från början till slut eftersom Albertino var väldigt mjuk från start. Vi värmde upp honom lite i alla gångarter och kände sedan på programmet, LB:1. Det kändes väldigt bra när jag kan vara följsam och orka rida med i den stora galoppen. Mellantraven funkade fint. Det jag behöver träna på är egentligen att bara släppa att Albertino var svår i högervarvet, för nu är han mycket bättre där så jag ska och behöver inte ledande innertag så ofta som jag vill och gör ibland.

Bisse var väldigt nöjd med Albertino och sa att han inte blev mentalt trött av träningarna längre. Ibland kan han springa av frustation för att någon är psykiskt jobbig, tex att jag inte ger lika många hjälper som jag brukade. Men nu är Tino van vid detta systemet och tänker inte så mycket, och är pigg, positiv och glad hela ridpasset. 

Vi pratade också om upplägget på framridningen och tävlingen. Jag ska lasta ut Albertino 30minuter innan start, rida fram i 25minuter ungefär. Jag skall även våga rida inne på banan och ta de förhållningar som jag behöver. Om förhållningen ger mig en 5:a så kanske den ger mig 7:or och högre på de andra rörelserna och då är det värt det. Jag ska inte fegrida och ligga på 6:or i hela programmet, utan vara uppe och nosa på 7:or och 7,5:or.
Lödag 30/4 - Pay & Ride - LB:1 - Lenhovda
Jag  struntar helt ärligt i resultatet då man aldrig vet vad som kommer att ske. Albertino kankse bir jätterädd för något igen. Dock hoppas jag på många 7:or och höga poäng på travdelen och en 8:a på skritten skulle sitta fint. Sedan hoppas man såklart på högre % än förra gången då det blev drygt 60% (detta pågrund av en 2:a och en 5:a och en spänd häst.) Vi siktar mot 65% och beroende på vad som händer inne på banan så kan det bli högre eller lägre. 

Albertino ska knoppas och göras fin för att det verkligen ska bli en riktig träningstävling, med order från min tränare. ;)
 
Torsdag 5/4 - Tävling - LB:1 - Södermöre
Samma upplägg på denna tävlingen som den på lördag. Rida på inne på banan och våga få dendär 5:an om det gör att jag kan få tillbaka Albertino och får 7:or sedan. Hoppas såklart på 65%, men planen kan alltid ändras, beroende på hur det går på tävlingen innan.

Lördag 7/4 - Parad i Åseda
Ni kanske har hört talas om Suzanna och Krumelur som rider genom hela Sverige? De rider från Höör till Jokkmokk, 200 mil. De började rida igår, torsdag och den 7 maj stannar de till i Åseda. Det kommer vara mycket aktiviter i Åseda och vi i US har annordnat en parad och såklart kommer det att finnas ponnyridning för de små, så alla är hjärtligt välkommna! Jag rider i paraden, barbacka, dock inte på min egna häst då han inte är någon van stadshäst. 

Söndag 8/4 - Tävling - Badeboda/Åseda - Funktionär
På denna tävlingen är jag bara fnktionär då Albertino och jag har tävlat denna veckan, på torsdagen. Ni får komma och kolla på alla fina ekipage som startar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress