29 augusti 2016

En ny vecka

Allmänt

Det är måndag igen och en ny vecka börjar. För mig är det första hela skolveckan då jag hade min skolstart i torsdags förra veckan. Vanligtvis gillar jag måndagar eftersom man har en hel helg att se fram mot och även en hel vardag som man har chansen att göra det bästa av. Idag önskar jag dock att det hade varit helg eftersom det då är min födelsedag, vilket innebär firande för mig på både fredag och lördag. Man får inte heller glömma bort tävlingen på söndag som är värd att längta till. 

Jag tror och hoppas att skolveckan kommer att vara över snabbt. Detta sista året på gymnasiet har jag nästan bara roliga lektion och slutar alltid tidigt, innan klockan 3. På fredag är jag även ledig så det är bara fyra skoldagar för mig denna veckan, alltså ingen hel vecka som jag skrev tidigare.
Idag är planerna först skola. Vid klockan 8 skulle jag ha haft biologi, men då den blev inställd har jag istället två hål till svenskan i eftermiddag. Tyvärr fick jag ingen information om den inställda lektionen så jag är fast i Växjö hela förmiddagen. Efter skolan ska jag iväg på middag hos min kära mormor och sedan rida hästen. Idag tänkte jag även skriva ihop en veckoplanering för Albertino och en tävlingsplanering för september månad.

I helgen har jag varit på kalas och i Öland med T. I lördags var det helt perfekt väder för en resa till Öland, både soligt och varmt. Igår skruvade jag ihop ett IKEA-skåp som gick över förväntan. Det kanske inte är så roligt för er att läsa men för mig var det en stor händelse för opratiska-lilla-jag (även fast jag såklart fick mycket hjälp). 
Hoppas ni har haft en bra helg och får en fantastisk vecka. <3 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress