23 augusti 2016

Skolstart

Allmänt

Denna veckan är det skolstart i stora delar av mitt län och även för mig. Jag vet att vissa av er som bor lite längre bort började förra veckan och att vissa på högskolor inte börjar förrens nästa vecka. Det känns skönt att hamna någonstans i mitten då jag har skolstart på torsdag. Såklart hade det varit skönt att ha sommarlov hela livet men jag har faktiskt längtat tillbaka till skolan lite och alla rutiner. Det känns som att man hinner med så mycket mer när skolan är igång och att man helt enkelt blir effektivare. Under skolveckorna hinner jag med att åka in till skolan(som tar drygt en timme), gå i skolan några timmar, åka hem, plugga, rida en eller två hästa och skriva 3blogginlägg om dagen. Under en vanlig dag i sommarlovet hinner jag vakna, äta, rida hästen och sova och något blogginlägg kommer bara upp då och då.


Det har såklart hänt lite under mitt sommarlov också. Jag har firat midsommar, varit på Liseberg, Öland, Skåne och Danmark. Jag har såklart även varit på 
latitud där Europe spelade och där träffade jag lite härligt folk. Jag har även hunnit skada mina ögon *applåder*(inte alla som lyckas med det). Jag missade NF SM, men har ändå hunnit tävla lite och den senaste tävlingen gick bra. Jag har varit i Oskarshamn med bästa, och hunnit umgås med vänner som jag annars inte hinner. Jag skadade även mitt objektiv i början av sommarlovet *applåder igen*. Igår var jag och hämtade objektivet i Kalmar så jag har verkligen fått klara mig utan det i sommar. Dock har jag tagit en del bilder med mitt andra objektiv. Jag var såklart på speedway VM i Målilla, men eftersom det gick dåligt för Anton vill jag bara glömma den tävlingen. Jag har kört på körskola under sommaren och blivit klar med alla moment, nu väntar jag bara på att fylla 18år.

Mitt sommarlov har varit bra men jag önskar såklart att jag hade kunnat starta med Albertino under SM-veckan och aldrig fått någon ögonskada. Jag antar dock att det bara måste inträffa någon sjukdom eller skada för mig under mina sommarlov.

Jag hoppas att ert sommarlov har varit underbart och att ni ser fram mot skolan lika mycket som jag.<3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress