Jag var hos sjukgymnasten i onsdags och fick då göra några övningar som var riktigt svåra för mig. Jag skulle blandannat hålla balansen på en balansbräda vilket inte gick särskillt bra. Jag har en bra balans på hästryggen, när jag står på ett ben osv, men inte när jag ska göra övningar, typ stålmannen eller att göra övningar på en balansbräda.
Sedan skulle jag försöka svanka, vilket inte heller gick något vidare. Jag kände mig väldigt avslappnad men sjukgymnasten sa att jag spände mig för mycket i ländryggen så nu skall jag träna på att slappna av där, hm... Saken är den att jag inte använder musklerna i min ländrygg, jag spänner de (omedvetet) för att det skulle göra ont om jag använde de. Istället för att använda ländryggen använder jag muskler i brsötryggen och nacken. Då blir musklerna i bröstryggen/nacken överanstrända och inflammerade och jag får ont där. Nu ska jag försöka använda musklerna i ländryggen så jag inte behöver ha ont i bröstryggen och nacken. Sedan kanske jag får ondare i ländryggen istället men det är bättre att använda rätt muskler och bara ha ont på ett ställe, än att använda fel muskler och ha ont överallt i rygg och nacke.

För att få fram min naturliga svank ska jag stå på alla fyra och försöka svanka utan att flytta huvudet/jobba med nacken. Jag ska också göra några övningar med en boll... Just nu känns det ganska svårt för mig att svanka. Ett normalt utgångsläge är lixom att ryggen har lite svank. Mitt utgångsläge är en böjd rygg uppåt, nästan i maxläge, men jag ska försöka jobba på att iallafall få ett normal-/standardläge när jag svankar som mest..

Jag hoppas att jag kan se något resultat om några månader! Att träna utan resultat är ganska oinspirerande...
 
Vanessa andersson

träning ger alltid resultat, det kommer snart ska du se <3

Svar: jag hoppas verkligen det!:)
Annie Johansson

Tuva Björnwall

Hoppas det ger resultat!!

Svar: det hoppas jag också!:)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress