11 februari 2016

Mensbox UF

Allmänt

Att köpa menskydd är något som alla kvinnor behöver göra men lätt glömmer bort. Om man inte glömmer menskydden glömmer man istället chokladen. Chokladsugen blir man ofta under sin mens och det kan vara lika jobbigt att inte ha någon choklad hemma som att inte ha några menskydd. Menskydden i affärer upplevs också att vara för dyra.

Mensbox-UF:s affärsidé är att sälja mensboxar. Dessa kommer att innehålla allt man behöver under sin mensvecka, det vill säga menskydd och choklad.  Det kommer också finnas en privat överraskning till kunden. Mensboxarna kan köpas på www.yourvismawebsite.com/mensbox-uf .

Miljötänk: Mensbox UF använder sig bara av närproducerade produkter för att minska på onödiga transporter.

Mensboxarna:
En liten mensbox innehåller 1 paket mensskydd, en chokladkaka och en personlig överraskning och kostar 79kr + frakt. Du kan välja mellan 1paket bindor eller 1paket tamponger.

 
En stor mensbox innehåller 2 paket mensskydd, en chokladkaka och en personlig överraskning och kostar 99kr + frakt. Du kan välja mellan 2 paket bindor, 2 paket tamponger eller 1paket bindor + 1paket tamponger.
 


Mensboxarna transporteras via posten och det tar 1-2 vardagar för mensboxarna att komma fram till dig om produkterna finns i lager. Produkterna transporteras i en låda med silkespapper. 
UF-företaget drivs fram till sommaren genom kursen enteprenörskap. Jag får betyg i denna kursen och blandannat på hur väl/bra jag marknadsför mitt företag. Om ni gillar min facebooksida så medför ni med ett bättre betyg. (Läraren kollar såklart inte på hur många likes jag har på facebook, men om jag har många likes så har jag marknadsfört produkten bra och nått ut till många.) Ni får också komma med förslag och tips på var jag kan marknadsföra mitt företag. Någon hemsida, något företag, någon tidning o.s.v.?

Glöm inte att köpa en mensbox här.

I sammarbete med mensbox UF  (jag) - nej, jag får inga pengar för detta direkt men indirekt och för att inte bli anmäld för olaglig marknadsföring så skriver jag ändå så fast det inte är något sammarbete direkt.
Wilma

Men åh vad smart! :)

Svar: Tack:)
Annie Johansson

Tilda

Riktigt smart ju! :)

Svar: Tack:)
Annie Johansson

Frida

Vilken smart ide :)

Svar: Tack:)
Annie Johansson

Tuva Björnwall

men åh vad smart!!

Svar: Tack :)
Annie Johansson

Amanda Forsman

Så bra ide :)

Svar: Tack :)
Annie Johansson

madeleine magnusson

Jag måste ha en sån här i mitt liv!

Svar: då tycker jag att du skall beställa en :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress