I onsdags hade jag lite svårt att se när jag vaknade. Det var lite svårt och jobbigt att koncentrera blicken men det gick. Efter frukosten tog jag på mig ridkläder och gick ut för att ta in hästen. Innan jag hann hämta hästen blev det mycket värre så jag fick vända och gå in. Efter en stund inomhus kunde jag inte se något och då fick jag åka in till sjukhuset. 

Först fick jag en läkare som inte kunde hitta något fel på mig. Men jag är inte förvånad, vissa tar inte äns ens besvär seriöst när man är blind eller har något annat allvarligt besvär. Jag fick lite skön bedövning men i bilen började den släppa och jag kunde bara blunda och snyfta pga smärtan. 

Andra gången på sjukhuset, på tisdagen får jag en annan läkare som gör en ordentlig undersökning på mina ögon. Umdersökningen visar att jag knappt kan se på höger öga och har massvis med sår på hornhinnan på båda ögonen. Synen på vänster öga var inte bra men inte lika dålig som på det högra ögat. 
Jag fick lite medicin utskriven som jag ska ta 4gånger om dagen i 4dygn. Läkaren gjorde även ett läkarintyg till New Forest SM så jag kan få tillbaka anmälningsavgiften. Tyvärr kan jag inte vara med där men det kommer ett nytt SM nästa år. Ögonen ska vara friska i början av nästa vecka sålänge jag vilar och behandlar dom. Synen är viktigare än en hästtävling.

Ni får ursäkta eventuella stavfel och dålig uppdatering men det är svårt att skriva när man ser dåligt. Jag vill tacka er för att ni ändå kollar in här då och då. <3

 
N

Hoppas allt blir bra!!

Svar: jo, det kommer det med största sannolikhet bli om några dagar.
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress