För ett tag sedan kom jag över dokumentären Pedofiljägaren som jag tyvärr inte har haft tid att se förrens nu. Dokumentärern handlar om Stinson Hunter som fångar pedofiler på nätet med sina egna metoder. Stinson Hunter tror jag många har sett på facebook då han lägger ut filmer på pedofiler där.
Jag tycker dokumentären är väldigt bra. Man får se detta arbetet ur flera perspektiv, Stinsons Hunters såklart men också polisens och de anhöriga till pedofilerna. En mycket spännande dokumentär där bildkvalitén kanske inte är den bästa. Jag önskar att det kunde sändas fler dokumentärer då jag verkligen älskar dokumentärer och inte långtrpkiga serier eller filmer. (En annan dokumentär jag vill passa på att tipsa om är Making a murderer. Väldigt intressant och bra gjord.)
 
OBS! Innan ni klickar igång klippet vill jag infomrera om att programmet ej lämpar sig för barn. 
det är fantastiskt att i slutet se resultatet av Stinsons Hunters arbete men bedrövligt att se hur polisen inte är det minsta sammarbetsvillig.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress