Idag har jag levt exakt 6 624 dagar, (viktig fakta att anteckna). 

Denna dagen har jag firat med att vara hemma och sjuk. Jag har mått väldigt illa senaste dagarna och känt mig väldigt yr. Jag var hemma från skolan både idag och igår. Jag har fått veta från några blodprover att jag har lågt järnvärde. Detta kan bero på att jag inte äter så mycket järn som jag behöver eller att krroppen helt enkelt inte vill ta upp järnet. Eftersom jag äter kött varje dag, och antingen havregryn eller leverpastej till frukost, som innehåller mycket järn tillsammans med annan järnrik mat är det lite underligt att mina värden ändå är låga. (jag har inga riklg mens heller för den delen.) Jag har fått järntabletter utskrivna och skall nu vänta i 3 månader och se om kroppen tar till sig detta extra järnet eller ej.

Jag hoppas att en dos av 2 järntabletter/dag hjälper mot min yrsel och mitt illamående. 
Anonym

Har du några syskon, skulle vars roligt att veta mer om dig

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress