23 september 2016

Kvällspass på banan

Allmänt

 
Igårkväll red jag ett pass på banan med Albertino som gick väldigt bra. Först fick Albertino leka modell vilket han älskar. Sedan blev det på med ett ländtäcke och igångskrittning. Albertino hade mycket energi och jag antar att det till en ganska stor del berodde på att han nu har fått av sig sin vinterpäls. Jag hade baucherbettet på honom. Det tog ett litet tag för honom att slappna av i min hand men sedan gick han så stadigt och fint. Det är riktigt härligt när han har bra med energi och jobbar på rätt sätt med den, genom att sätta under sig med bakbenen och ta i med ryggen. Vi jobbade på med serpentinbågar, åttvolter och skänkelvikningar. Det lösgörande arbetet med energin gjorde så att galoppen blev väldigt stor, stadig och fin.
 
På söndag är det tävling i Växjö. Då tänkte jag testa att starta med baucher bettet. Han kan bli stark på det men han brukar aldrig slå upp med huvudet eller bli ostadig. Vi har fått så fina resultat under sommaren/hösten så jag känner för att testa lite och så får vi se om det förbättrar eller försämrar ritten. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress