9 augusti 2017

En veckas ledighet!

Allmänt

Nu tar jag en vecka ledigt från jobbet. Jag har jobbat lite extra i juli så att jag nu har färre jobbpass i augusti vilket är skönt. Jag kommer inte jobba en helg i augusti vilket känns underbart. Det har varit OK att jobba helger i sommar (för då har andra varit lediga även vardagar när jag har varit det) men helger är inget som jag skulle vilja jobba i mitt framtida yrke. Jag tycker inte att det är värt de extra kronorna per timme, likaså tycker jag inte att jobba kvällar är värt pengarna och någon nattmänniska är jag inte. Annars tycker jag väldigt mycket om mitt jobb och vi har ändå bättre jobbtider för att vara inom vården. Exempelvis har jag inga delade turer. Jobbet har också gett mig mycket arbetserfarenhet och jag har fått lära känna nya människor. Nu är det bara några jobbpass kvar tills jag börjar studera vilket är skönt men det känns lite motigt att lämna alla där. Jag har fått förfrågan flera gånger att jobba helger och kvällar i där höst men vänligen tackat nej då jag inte söker efter något jobb i höst.

Jag skrev i förra inlägget lite vad jag skulle göra i veckan. Helgen har jag bytt bort eftersom det är Speedway i Målilla! Dit ska jag med min kille och det kommer att vara första gången som han är på speedway. Jag hoppas att han gillar det och inte blir uttråkad och tycker att dom bara kör runt i en ring (som typ alla mina kompisar tycker). 
Imorgon ska jag iväg och provrida en storhäst som jag nämnt innnan och jag hoppas att den passar mig. Jag är väldigt spänd! 
Idag eller exakt nu, efter att jag har publicerat detta inlägg och stängt av datorn ska jag åka iväg med Tino och rida markarbtete med honom. Kameran följer med! (Han fick vila igår istället då jag fick jobba 6timmar extra.)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress