20 augusti 2017

Middag på slottet

Allmänt

Igår var jag och Tor bortbjudna på fest på Teleborgs slott. Fin skjortan på såkart för bådas del och T tog även sin kavaj. Det bjöds på god middag och mycket nytt folk träffade jag också! Jag är inte helt bekväm med massvis med nya människor samtidigt men mycket snack om egenföretagande och foto blev det vid mitt bord så det var roligt att kunna vara delaktig i samtalen. Jag har svårt att låtsas vara intresserad av supertråkiga saker och människor men vi hittade några intressanta ämnen att prata om. Dock blev vi inte kvar så länge då vi var trötta efter en tidig tävlingsdag.
 lånad bild
Idag har jag lämnat av min andra hälft på tågstationen. Alltid jobbigt att säga hejdå även fast vi snart ses igen! Det blir nytt att ha ett distansförhållande men jag vet att vi klarar det också! Vi kommer ses på helgerna och förhoppningsvis har jag fullt upp med hästarna och mitt liv så att vardagarna går fort att jag inte behöver känna saknad så länge innan vi ses igen.

Jag har även kollat på lite EM i fälttävlan i eftermiddag och jag måste såklart säga: Grattis till bronset, Sverige! Min häst ska eventuellt få komma ut idag. Tyvärr ösregnar det vilket såklart inte känns så lockande att rida i och med tanke på att Albertino tävlade igår behöver han inte ridas idag men skulle det klarna upp så kanske vi tar en sväng! Det är dags att börja planera upp för nästa vecka också.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress