26 december 2017

Min jul

Allmänt

Min jul har spenderats hos hästarna, (såklart). Jag har haft äran att ha Kalle både julafton och juldagen och även lite nu i mellandagarna. Albertino har även han fått sina ridpass. Han är väldigt pigg just nu vilket är härligt när jag äntligen känner att jag har kontroll på energin och att vi kan använda den i arbetet. Jag önskar behålla denna fina energi till våren och sommaren och funderar därför på att börja utfodra med havre. Sedan tidigare vet jag att han blir hetare med havre men jag tror att jag kan hantera den heta Tino idag. Om inte, är det bara att avsluta med den. Egentligen är det inte energin som är en svårighet, utan när han stressar upp sig vilket ger större effekter dest mer energi han har i överskott. Det senaste året tycker jag inte det har blivit så många missförstånd i ridningen som han har stressat upp sig över och därför känner jag mig manad till att testa havre. 

Julen har också spenderats med släkten och god julmat. Jag gravade lax för första gången med salt, socker, dill, vitpeppar och rödbetor vilket blev jättegott. Julklappar brukar jag inte visa upp offentligt då det för mig är gemenskapens som skall stå i centrum i juletid. En klapp som jag dock fick och har nördat ner mig i under julhelgen är denna bok:
 
Jag har varit väldigt noga med att få den engelska variationen då jag ej gillar översatta böcker och speciellt ej faktaböcker. Boken är väldigt pedagogisk och bra och extra häftigt är att hästarna är målade i verkligheten vilket tar 6-8timmar. Extra roligt på julafton var att se hur glad min morfar blev över julklappen från mig  (eller kanske mest rimmet). <3

Idag, annandag jul får Tino vila då jag ska till läkaren. På sjukhuset tänkte jag börja skriva ner några nyårslöften och slösurfa lite på internet och såklart tillfriskna. ;) 
 
Josefin Nilsson

Så mysig jul du verkar ha haft, och den boken verkar ju riktigt bra! Hopasp att det går bra hos läkaren :)

Svar: Tack! 😇❤ Hoppas att du haft en bra jul och mår bra.
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress