12 december 2017

Veckan innan julafton

Allmänt

Nu har vi påbörjat vecka 50, dvs veckan innan julafton. För mig är det lite ofattbart att det är julafton redan nästa vecka men julkänslan är på topp tack vare all härlig snö som har kommit. Denna veckan blir det mycket häst, stall och julförberedelser.

Igår, måndag red jag både Kalle och Albertino i snön. Albertino var så jkla fin, energi till 10 hästar och gjorde riktigt fina lägningar i traven. Tino har varit väldigt mjuk och lösgord senaste tiden trots kylan vilket såklart bara är positivt. Idag, tisdag kommer eventuellt Albertino få vila då jag inte känner mig helt bra. Imorgon, onsdag tänkte jag försöka hinna fota några nya julkort med Tino i den fina snön. Kalle ska jag även rida både onsdag och torsdag, alltså en dag mer än jag brukar. I helgen ska jag baka det årliga pepparkakshuset och julpynta i Tinos stall. Förhoppningsvis kan jag i helgen även åka upp till ridhuset för ett riktigt dressyrpass med Albertino men allt beror på väglaget.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress