27 februari 2017

En välriden Tino

Allmänt

Idag kändes Albertino välriden från början till slut. Jag behövde inte mjuka upp honom i början men gjorde såklart ändå skänkelvikningar på diagonal och volt under framridningen. Albertino är en häst som aldrig kan bli för mjuk. Hans ålder brukar inte visa sig förutom att han kan vara stel om han får stå någon dag och då behöver han en längre framridning. Idag kändes han dock somsagt fin från starten.

Efter uppvärmningen som idag blev kort gjorde vi travdelen som är volt, mellantrav på diagonalen och skänkelvikning tillbaka till spåret. Han var väldigt fin i travdelen och jag kunde sitta där uppe och mest visa vägen för honom. Jag behövde inte tänka på att ställa hit och dit, utan ställningen och formen var där med några små och fina tygeltag precis som det ska vara. Jag red även uppridningen i galopp med Albertino några gånger vilket satt där det skulle. Jag red ett varv på en åttvolt i galopp med Tino i båda varven, inte för att det tillhör LA:1 programmet men det är en bra övning för att stärka den förvända galoppen. Avslutningsvis tog vi ett räcke på 60cm i galopp från båda hållen och lyckades stanna direkt efter. Ett väldigt bra pass helt enkelt.


Ikväll har jag ätit en god fruktsallad med ananas och äppel. Jag har så mycket sår i min mun för tillfället så det var en mindre plåga att äta anasen men då det är så gott fick det gå. Jag har också beställt hem min studentklänning ikväll. Det blev en vit klänning från bubbleroom med spets i storlek 34. Jag hoppas att den passar. Jag kontrollerade mina mått med måtten för klänningen och det ska stämma bra överens, men alltid jobbigt när man ligger mellan två storlekar. Jag har även varit duktig och gjort mina styrkeövningar för ryggen. Jag gjorde det enkelt för mig då jag absolut inte vill överanstränga min rygg men det slutade med att jag ikväll har träningsvärk i benen. Lite underligt tycker jag själv men att ha lite träningsvärk kan vara en skön känsla ibland. Nu ska jag lägga mig för att sedan vakna upp imorgon. Godnatt!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress