Måndag: Ett joggingpass på banan. Jag ska checka av hur Albertino känns efter vaccinationen. Vi börjar lugnt med skritt, övergångar, öppna, sedan lite lätt trav i en rund form och så bygger vi på om allt känns som vanligt.
Tisdag: Programridning själv i ridhuset. Planen är att trimma lite inför lördagen. 
Onsdag: Vila
Torsdag: Uteritt
där vi jobbar med mycket övergångar i skritt och trav. Sedan blir det ett pass på banan hemma för att jobba i en låg och rund form i galoppen.
Fredag: Trimma på banan. Jag rider igenom Albertino ordentligt så han är mjuk som smör och sedan tar jag kanske någon programdel.
Lördag: Pay & ride
- Ut och åka! KUL!
Söndag:
 Vila

Veckoplaneringen innehåller 2 vilodagar vilket är bra. Vi rider på banan varje dag vilket jag inte är för men tyvärr kan man inte rida lite mer ordentligt ute på vägarna just nu. Jag får dock försöka skritta fram ute så det blir lite variation för Tino. Veckans höjdpunkt är såklart pay&riden på lördag.

Veckan har även annat att bjuda på, förutom alla underbara ridpass. På lördag ska jag fira min och Tors 6 månads dag. Vi ska då ut och äta och kolla på bio! Det blir absolut veckans ohästrelaterade höjdpunkt.

Vad ser ni fram emot denna veckan?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress