Onsdag idag och ledig dag för min del. Jag har till och från idag tänkt att det är helg och bara en vecka kvar tills jag drar till Falsterbo men nej, det är jobb fredag, lördag och söndag och en hel jobbvecka kvar efter det innan bilen rullar mot Falsterbo.

Idag har jag unnat mig några timmars redigering framför datorn med MINA egna bilder och även skrivit ut några på fotopapper. Det är så roligt att redigera sina egna bilder då man får ändra dom hur mycket man vill och ser dom lite onaturliga ut så är det ingen annan än jag som bara älskar det. Såklart får jag inte lika fri hand vid redigeringen av tävlingsfotografierna där det mer handlar om att räta upp, placera ekipaget i gyllene snittet o.s.v., bara basics som ni förstår. Klona gör jag aldrig på tävlingsbilderna då det tar för mycket tid och en bild för 20kronor är inte värd den "behandlingen" enligt mig. 

Idag fick Albertino gå ett lösgörande pass på banan i ungefär en timme (som vanligt..). Imorgon åker vi iväg till min tränare och då vill jag att han ska vara så mjuk som möjligt i kroppen. För att inte göra passet allt för långtråkigt la jag in och hoppade en kombination på 70cm då och då. Det tyckte han var väldigt roligt! Han blir väldigt taggad, dock inte springig idag men jag kan inte säga att han hoppar lugnt, mjukt och avslappnat över hindrena utan dom ska attackeras, hopaps högt över och fort ska det gå, haha. Nöjd med känslan efter dagens ridpass måste jag ändå säga och det är det viktigaste med tanke på att det känts väldigt motigt senaste veckan/-orna.

Nu ska jag laga mat till min underbara pojkvän som snart kommer hem efter jobbet. Kyckling, klyftpotatis och currysås blir det. Funderar även på att slänga ihop en kladdkaka. Efter maten ska jag se om Albertino vill gå på transporten och i kväll ska jag "bara" umgås med T. En bättre onsdag helt enkelt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress