Som ni hör på rubriken så har Tino varit väldigt fin de senaste ridpassen. Igår kom en kompis hit med sin häst för att skritta ut tilsammans och det var inga problem. Han blev lite på tåna och gick i cirklar vid min kompis häst när jag stod på marken men när jag väl kommit upp gick han relativt avslappnat. Hela ridturen gick väldigt felfritt ..förutom när pappa sprang före en bit och Tino ville följa på för då tog han till sin egna gångart takt. När vi kom ifatt pappa så kunde han skritta på som vanligt igen. En härlig ridtur i strålande sol nere vid sjön blev det! 
När vi kom hem travade jag lite lösgörande i passocken och sedan blev det faktiskt galopparbete. Väldigt roligt men dedär serpentinbågarna i högergalopp är svåra. Att rida förvändgalopp på böjt spår är inga problem för vänstergalopp men i högergalopp är han svagare. Tino kämpade på riktigt bra ändå och vi fick till serpentinbågen ett par gånger. Idag tänkte jag att vi skulle ta en längre runda och galoppera mycket intervaller och växla tempo i galoppen där han behöver starkas upp lite. Perfekt med ett lite tuffare pass innan jag drar till Falsterbo och det blir några dagars vila för honom. 

I tisdags var Tinos massör här och hon sa att han var väldigt fin och inte direkt hade några spännigar eller låsningar längre. Så glad över att min tränare fick bort dom på bara 45minuter. Guld värt att ha någon som Tino tillåter att sitta upp på honom och rida honom ordentligt. Det har ju hänt att han har slängt av andra som försökt "rida till honom"...

 
Strålande sol och varmt idag så ridturen får vi ta ikväll! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress