Som rubriken lyder har mina senaste dagar innehållt jobb, jobb och häst. Jag har jobbat på mitt sommarjobb (Jobbar på ett gruppboende på kommunen) och före eller efter jobbet har jag jobbat med mitt egna fotoföretag och utöver det har jag även ridit hästen. Igår skrev jag även kunskapstestet för delegering av läkemedel (vilket gick bra!) och i förrgår var jag iväg med katten hos veterinären i några timmar. Han hade varit i slagsmål med en katt och efter det haltat mer och mer på sitt ena framben. Hos veterinären visade det sig att han bara hade inflammerade sår och vi behöver endast behandla med antibiotika och metacam i en vecka. Dock tyckte veterinären att vi skulle försöka hålla honom inne så mycket som möjligt men igår hade han smitit ut och fångat sig en fågel till middag... Positivt att han inte har lika ont längre med medicinen i kroppen för tidigare hoppade han runt på 3 ben men såren måste hålla sig rena och fina. 

På jobbet har jag bara 3 internetutbildningar , 2brevidgångar, 2utbildningsdagar och min delegeringen kvar. På torsdag har jag mitt första egna pass och sedan några jobbpass till midsommar. Sommarjobbet drar dock inte igång på riktigt förrens efter midsommar.
 
Abertino har fått gå alla dagar denna vecka förutom en vilodag på tisdagen. Ibörjan av veckan kändes han lite stelare än vanligt men det har blviti bättre och bättre för varje dag. Vi har bland annat ridit ut skogen och över cavalettibommar på banan. Tino har inte tagit till galopp en gång över bommarna de senaste passen. Väldit förvånad över att den övningen går så lätt nu.
Idag ska jag rida Tino före jobbet vid klockan 2. Det blir ett kortare joggingpass på banan och sedan puts av all utrustning för imorgon bär det av mot tävling! Fläta man och svans gör jag ikväll efter jobbet. Jag skulle även behöva göra upp en tävlingsplanering när fastställda starttider kommer ut vid kl 20 ikväll.

Jag har nu lagt upp alla bilder från tävlingarna som jag har fotat på min fb-sida. Jag tycker väldigt mycket om bilden här nedan:
//Kopiering förbjuden//
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress