Idag blir det ett sent inlägg. Det känns som man flyttar fram sina vakna tid under dygnet ett par timmar när man jobbar kväll. Jag gör en hel del saker efter att jag har kommit hem från jobbet vid halv 9. Jag känner mig då pigg men desto tröttare morgonen/förmiddagen efter såklart.
 
Idag har jag bakat klart min studenttårta bestående av 3olika mousser och en kladdkakebottnen. Dekorationen har jag kvar men den gör jag på tisdag. Då jag har fullt upp i helgen, och egentligen alla dagar fram till min egna student känns det bra att ha tårtan klar såhär innan fredagen och helgen.
Jag har även varit ute ett pass med Albertino i regnet. Jag rider just nu på ett tredelat standardbett vilket fungerar super. Han blir väldigt mjuk och fin på det men ibland tycker jag att han kan bli lite ostadig i formen och att jag inte vågar ge efter när han blir stark.. För tillfället fungerar bettet mycket bra vilket jag är glad över. Jag har faktiskt funderat på att testa att tävla med det i en LBklass... Jag har inte gjort det på hela detta året för att jag lätt fastnar i handen när han blir stark och taggad, (vilket han blir inne på banan). Vi får helt enkelt se hur han känns inför nästa tävling.
Jag jobbade mitt första pass idag, från halv 3 till 8. Jag fick även husnyckel så nu känns det att man har börjat jobbet på riktigt! Jag trivs väldigt bra där så det ska bli roligt att få jobba där under sommaren.

Imorgon är det en ny dag. Jag är ledig från jobbet och det känns skönt med en vilodag. Jag har vait lite trött i kroppen sedan balen. Dock ska jag inte ligga hemma och sova bort hela eller halva dagen utan jag har fullt upp!
 
07:00 - 08:30
Jag tänkte stiga upp runt klockan 7, lite sovmorgon förtjänar man ju. Sedan har jag några småsaker som ska hinnas med innan jag tar bussen till stan.
- Lägga in jobbtider, kommunens program har legat nere för uppdatering i 2 dagar men imorgon ska det fungera att lägga in sina arbetade timmar igen.
- Göra reklamblad, På lördag tänkte jag åka iväg och fota en hopptävling i Växjö. Jag tänkte hänga upp ett reklamblad där precis som jag har gjort på alla andra platser.
- Slå in studentpresenter. Roligt att slå in presenter till mina fina kompisar.

08:55 Åker jag med buss in till stan. I stan ska jag göra några ärenden fram till halv 12.
11:30 - 13:30 SKATTJAKT! Efter skattjakten tar jag bussen hem vid klockan 2 och är hemma strax efter 3.

15:10 - 16:30
- Rida hästen
- Duscha

17:00 STUDENTFIRANDE!
 
Jag tänkte även hinna med att packa imorgon då jag ska iväg i helgen och jag ska försöka skriva ett inlägg här angående mina helgplaner. Vi hörs förhoppningsvis imorgon!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress