Jag red Albertino i ridhuset i fredags och då kändes han fin efter uppvärmingen. Vi red på medellinjen och gjorde enkla galoppbyten och försökte få in fler och fler. Den övningen kräver att han är lydig och mjuk och frammåt. Det passet kändes riktigt bra. Jag red på lördagen honom 35minuter hemma som alltid innan tävling och då fick jag ett något ojämnt stöd i munnen på honom och han var lite stel i bogarna men han är gammal och ibland har han sådana dagar. På söndagen åkte vi iväg och tävlade vilket gick bra resultatmässigt. Dock kände jag att han inte blev lösjord i vänstersidan och det drog såklart ner poängen lite men framförallt känslan. Han kändes lite bakom hand hela tiden och inte alls lika frammåt på bettet som vanligt.
Efter tävlingen lät jag Albertino gå i skogen två dagar både med och utan bett och då kändes han fin i kroppen. Idag red jag ett dressyrpass hemma och då kom stelheten i vänstersidan fram igen. Jag vet att han inte är sjuk utan ibland blir det vissa perioder som en låsning fastnar på honom och känns lite omöjlig att få bort.
Nu blir det vila för Albertino under hela midsommarhelgen och efter midsommar får jag stämma av hur han känns. Om han fortfarande är stel får jag ta hjälp av min tränare.

Sarah

Vilken fin bild :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress