12 maj 2017

Hoppning

Allmänt

Igår och idag hoppade jag lite med Albertino. Tino var väldigt fin igår, 100% kontroll hela tiden men i slutet blev det ett missförstånd och då blir han stressad och då valde jag att rida dressyr istället.


Idag red jag först ut med Tino i skritt och trav. Han var väldigt fin och på banan red vi bara några serpentiner för han kändes väldigt mjuk från start. Vi började ganska snabbt travhoppa ett kryss på diagonalen i båda varven vilket gick bra. Albertino var pigg men inte het så 100% kontrollerbar och det blev bra ridning mellan hindrena. Tino har en tendens till att springa med huvudet upp i vädret och vara stark men idag gick han faktiskt i form. Inte för att jag lägger så stor vikt på vart huvudet är i hoppningen men om det är uppe i luften så betyder det bara att Tino är spänd. Idag hade han dpck huvudet i en avslappnad form och hela kroppen kändes avslappnad. Vi hoppade sedan krysset i galopp vilket gick lika bra som i trav. Sedan hoppade vi krysset och en studs i följd några gånger. Verkligen superduktig var Tino. Studs kan vara lite jobbigt men han hoppade avslappnat men med god frammåtbjudning samtidigt som jag direkt efter kunde trava honom i en rundare form. Underbart! 

Tino dricker alltid direkt efter ridpass, både hemma och på tävling. Väldigt bra att veta att han får i sig den vätska som han behöver

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress