8 maj 2017

Söndagen

Allmänt

Igår,  söndag hände mycket och jag har därför inte haft tid att blogga och uppdatera er.


På morgonen var jag iväg och tävlade i Nässjö. 1, 5h restid och därför var jag ute och gick med Tino innan vi lastade. Han springer alltid på transporten när det är tävling, så roligt!
68, 75% blev resultatet i LB:1 vilket är personbästa på bortaplan. Början av protokollet pryddes av 8or och sista delen av 6or. Tyvärr blev han efter startsignalen rädd för en spegelvägg och lite hög i nacken och springig på den kortsidan. Domaren såg detta,  gav avdrag och skrev att jag skulle stämma av mer med halvhalter så han inte går iväg för mig. Det blev 6or på skriften och sista travdelen där jag brukar ligga på mycket högre poäng.  Dock roligt att jag fick 8orna i början. Tino var väldigt taggad och på så jag försökte bara hålla honom innanför ramen och det blev ju ingen större miss.
I la:1 var han lite trött och jag vågade inte rida på honom. Missar i halterna där han blev mot hand,  skänkelvikingarna där jag inte får honom så pass rak som han ska vara och i ryggningen snubblade han. Dock blev det inget byte i den förvända och inga sparkar i 10metersgaloppvolterna. Det var svårt för mig att ställa om mig inne på banan med honom då det var väldigt olikt underlag från framridnigen. På framridningen var det väldigt tjockt och inne på banan mycket fastare och blötare. Han blev därmed mycket mer framåt inne på banan. Lite mer rutin på LA:1 klassen så ska det nog också gå.

När jag kom hem fixade jag Tino och sedan åkte jag direkt till ett möte med US kl 17.  Det höll på ganska länge och när jag kom hem hade jag främmande som väntade på mig. När de hade åkt hem var det läggdags men jag satt en liten stund (läs alldeles för länge) med inbjudningar till studenten och så sålde jag även några bilder.

Det var väldigt roligt att det var en fotograf på tävlingen, ovanligt! 

Nu - Skola! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress