10 maj 2017

Vild Tino

Allmänt

Ikväll har 2hästar blivit ridna. Det blev en uteritt för båda hästarna som var pigga och glada. Dock var Tino,  efter 2dagar utan mig i sadeln lite "vild". Började med att han stack när jag tog in honom från hagen. Jag slarvade och knäppte inte hingstkedjan under hakan och då sprang han iväg. Han kom dock snällt tillbaka. Under ridturen var han väldigt pigg och taggad. Jag kände ändå att jag hade kontroll på gångart och tempo TILLS...  Tino ser en GRÄVLING!  Och sedan en till. Han tvärnitar och jag får skrika på djuren tills de försvinner.  Vi fortsätter då och jag klappar Tino på halsen och DÅ flyger två tranor upp från ingenstans och det blir en liten skentur rakt mot 2rådjur.  Alla dessa djur var inom 500meter på vägen. Jag får stopp på Tino och vi travar hem oskadda. Väl hemma vill inte Tino gå in i stallet utan ta ett pass på banan, haha. Fick dock in han med lite övertalning.  Jag gör iordning honom i boxen och går sedan och blandar maten i föderkammaren och då sticker Tino ut ur stallet. Jag ger då hästarna mat och får gå ut efter Tino.. En 22åring borde veta bättre. Oftast väntar han ju snällt på sin mat, lite otåligt kanske men inte brukar han springa ifrån den. Nu är han iallafall inlåst och nattad. Hoppas på att han fick av sig lite överskottsenergi och är lugnare imorgon för då ska vi hoppa! Ska bli så roligt! 

Längesedan Tino var en hopphäst. (Ignorera min sists på bilden) Lovar er att den är mycket bättre idag! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress