10 november 2017

Happy horses

Allmänt

De senaste dagarna har hästar fått rida ut vilket de tycks ha uppskattat. Jag försöker rida ut mycket nu innan det blir mörkt under tidig förmiddag och halt väglag.

Kalle har varit väldigt positiv, glad och energisk. I måndag tog vi en lite lugnare uteritt i skogen där vi fick besök av några älgflugor. Lite omysigt om ni frågar mig, Kalle tyckte dock inte att det var någon stor grej. I onsdags red vi ut igen men lite längre och vi tog lite mer galopp. Han har en stor och fin galopp som är perfekt för att galoppera ute på vägarna med då det blir lättare att få honom att sträcka ut hela kroppen. 
Albertino har jag också ridit ut på och han har varit fin. Han blir på lite sämre humör såhär års så jag försöker göra det så kravlöst och roligt som möjligt för honom. Jag vill dock verkligen att bromsen ska fungera, speciellt när vi rider ut men Tino har sagt ifrån (stannat och sparkat med framhoven) när han tyckt att jag har upprepat avsaktningar för många gånger. Han känns frammåt och pigg, vilket är vårt lyxproblem så det känns bra inför tävlingen imorgon. Vi kan varandra innan och utan nu så jag måste tänka på att inte ställa för mycket krav på kroppen som är lite stelare såhär års, utan istället aktivera hans huvud med roliga uppgifter. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress