1 november 2017

Produktiv onsdag

Allmänt

Denna onsdag har jag hunnit med mycket. Dagen började med ett besök hos tandläkaren som gick väldigt snabbt och nu är 2 tänder förstärkta. Emaljen i mina tänder är väldigt skör och av dålig kvalité och för att jag ska krossa så få tänder som möjligt förstärker min tandläkare nu upp dem. Det är så skönt att kunna göra denna inversteringen nu när jag är 19 år och har fri tandvård. 
 Efter tandläkarbesöket åkte jag till Kalle och red genom programmet till lördagens tävling två gånger. Först värmde jag upp i 30minuter och red sedan direkt programmet och det gick väldigt bra. Halterna satt superbra och likaså volterna, serpentinbågarna, mellantrraven och skritten. Det mesta helt enkelt, jag måste bara vara extra noga med att planera nästa steg. Jag tänkte på detta andra gången vi red genom programmet och den ritten blev jag mycket nöjd med. Jag tycker vi hittar ett bra flyt i programmet så det känns väldigt bra till tävlingen. Vi är helt nya tillsammans på tävlingsbanan och gör det bara för att testa på och ha roligt! Mitt mål är bara att rida inne på banan och inte bli passiv. Det skulle vara väldigt roligt att kunna visa upp en väldigt fin häst på ett bra sätt och det är vad jag strävar mot men inte målet i dagsläget. Jag tänkte skriva ut ett inlägg som endast innehåller tävlingsplanering och mål, precis som jag brukar göra.
  Efter ridpasset rengjorde jag utrustningen med lädertvål och avslutningsvis smörjde jag in allt med läderbalsam inför tävlingen.  
 
 
Jag har även hunnit med en sväng hos optikern idag för att beställa nya linser och glasögon. Äntligen efter min ögonskada 2016 ska jag börja använda linser igen. Det känns skönt att slippa glasögonen under ridhjälmen. Jag har också fått en jobbig träningsvärk i axlar och ben (men inte ryggen!) och jag har därför lovat mig själv några lugnare pass på Albertino de kommande dagarna. Det är en förutsättning för att träningsvärken ska försvinna helt till tävlingen. Onsdagen bjöd också på middag i stan och jag åt för hela veckan. Jag är dåligt på att äta om det inte är min favoritmat så man får passa på när det bjuds på god mat helt enkelt.
Natti ;*
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress