22 oktober 2017

110%

tävling

Idag gav Albertino 110% inne på banan igen. Så roligt! Han fick fina lovord av domaren som tyckte att ha var hur lydig och samarbetsvillig som helst. Han var avspänd och samtidigt taggad. Jag fick dock lite kritik som att jag måste rida ihop mer och få lite luftigare galoppfattningar men Tino har ju inte den kvalitén i sina gångarter. Jag förklarade detta och domaren tyckte att jag skulle, precis som jag gör visa upp hans lydighet istället och där samla poängen. Man kan få 7or på alla moment och några 8or i det allmänna intrycket utan att ha en gångartshäst, iaf i lätt klass. Det jag tar med mig till nästa tävling är att stämma av lite mer med halvhalter för idag tog all energi och frammåtbjudning lite över. Målet idag var dock bara att Tino skulle tycka att det var roligt och det visade han tydligt. 


Jag är såå nöjd med dagens ritt och min fina häst!♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress