Igår åkte jag iväg och tränade med Kalle för första gången. Allt gick smidigt med lastningen o.s.v. då Kalle är en väldigt snäll häst. (Lite skillnad när jag försökte lasta in Albertino i vår transport första gången och han galopperade iväg. Mina föräldrar undrade nog vad det var för vildhäst som jag köpt.)
Dressyrträningen gick bra från början till slut. I början försökte vi bara sträcka ut den stora kroppen för att sedan börja på lite galopparbete och avluta med programträning. Allt flöt på bra och det är väldigt roligt att sitta på en välutbildad häst som kan allt. Jag ska lära mig att ge snabbare hjälper när jag rider storhäst för det blir en ganska stor skillnad att rida en häst som är 30cm högre än min egna. Jag börjar dock sitta lite bättre på honom nu så det går åt rätt håll. Vi behöver bara rida in oss med varandra lite till. Det blir en skillnad för honom att få hjälpen 10cm högre upp än det skänkelläget han är van vid. När jag rider på rätt sätt så går han jättefint. Det ska bli väldigt roligt att komma ut och visa upp oss på tävling! 

Så tacksam över att jag får åka iväg och träna och tävla med honom för hans ägare. <3
Han är 170 och jag är 150 och det är ganska mycket häst att rida men det ser ganska ok ut ändå, eller hur? ;) 
Mamma

Det ser fint ut. Synd man inte var med 🦊

Linn

Så fint du rider :)

Svar: Tack! <3
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress