Igår hade jag min första dressyrträning med Kalle vilket gick bra. Jag känner mig väldigt nöjd med träningen. Det finns knappar kvar att hitta på honom men med hjälp av min tränare fick vi bra övningar att jobba på och i slutet kändes det väldigt bra. Jag måste tänka på att vara lite kvickare med mina hjälper och inte tänka så mycket utan att bara rida på. Kalle är den snällaste och mest välskolade hästen som jag har suttit på. Han gör alltid rätt och desto mer man ber honom om ju roligare tycker han att det är. Öronen lyssnar alltid aktivt på ryttarens hjälper. Jag är så glad och tacksam över att få äran att rida och träna med Kalle för hans ägare. Jag är även glad över att ha min underbara tränare Bisse som själv fixade så att hon kunde komma ut och träna oss även fast det är flera mil bort.
 
Jag har klippt ihop en liten film från igår och laddat upp på youtube som jag vill visa för er. Det vi jobbar med i videon är somsagt att få mina skänklar lite kvickare. Vi jobbar mycket med att jag ska börja rida lite mer enligt skolboken och vända för ytterskänkeln o.s.v. som ni kan se lyssnar Kalle för mina skänklar direkt och en gång såpass att vi vänder upp på en bom istället för mellan bommarna. Jag är inte van med en häst som har så lätt för att vända runt sig och röra på sina bogar eller helt enkelt bara är väldigt välriden. Idag har jag världens träningsvärk så jag kämpade verkligen på! Jag har aldrig ridit storhäst tidigare och Kalle är 30cm större än Albertino som jag är van vid. Han är dock mycket mer välriden och man behöver bara använda små fina hjälper men det är ändå en annan teknik att rida storhäst. Albertino och Kalle är också väldigt olika. Albertino är en liten busponny och Kalle är en snäll, välriden och stor häst. 


Att börja rida Kalle måste nog vara ett utav de bästa valen i mitt liv. 
 
 
Mikaela

Så fint :)

Svar: Tack :)
Annie Johansson

Josefin

Åh vad fin han är! Det ska bli så kul att följa er utveckling :)

Svar: Roligt att du tycker det! :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress