9 september 2017

Helgen

Allmänt filmer träning

Igår började egentligen helgen för min del. Jag hade dressyrträning för Bisse med Albertino kvart över 4. På träningen red vi igenom LB:1 och LA:1 och jag fick minsann efteranmäla mig till en LA:1 på söndag då det var mesigt att bara rida LB:1 på hemmaplan. Träningen gick väldigt bra. Det går faktiskt bara bättre och bättre med Albertino nu för varje tränningspass. Han är framme för skänkeln för mig och jag vågar komma till ridning på honom utan att rida med sätet och istället endast använda skänklarna. Jag hoppas att komma till den ridningen på söndag och jag vet att han alltid kommer vara sådan att han slänger upp huvudet här och där i första rundan så det är inget jag behöver bli besviken över. Han behöver en uppvärmningsrunda som ser ut så oavsett vem som sitter på hans rygg. I LA:1 har vi svårt för att göra ryggningen korrekt. Albertino kan rygga direkt från skritt men ska man göra en halt i några sekunder innan man går över i ryggningen låser det sig totalt för honom fysiskt. På tävling går jag alltid direkt från skritt till ryggning och vissa domare ger oss en 7a ändå och någon har tyckt att det varit hastigt och gett underkänt betyg på det momentet. I vilket fall är det bättre att han tar sina 6 steg i ryggningen och en icke existerande halt än en jättefin halt och 0 steg bakåt. När Bisse gick med ett spö mot honom på träningen ryggade han dock fint så det är något som jag kommer att göra på framridningen på söndag och idag när vi rider ett lösgörande pass på banan.
ps glöm ej välja HD kvalité (och ursäkta för ljudet men det ösregnade).
 
På fredagkvällen/natten blev det kalas precis som i torsdags. Det är många vänner och släktingar som fyller år nu i september (inklusive mig själv) vilket är roligt! 4 av 5 helger är det kalas i september för min del. Vi får se hur det passar in med tävlingar. Idag är det inget kalas utan bara fix inför tävlingen imorgon som står på planeringen. Imorgon, söndag tävlar jag på förmiddagen (har ingen aning om tid) och sedan på eftermiddag har jag möte. Något säger mig att denna helgen kommer att gå fort.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress