10 september 2017

Nöjd efter tävlingen

tävling

Äntligen kom tävlingen då allt bara satt! Ingen spänd Tino och ingen låsning i någon bog utan en avspänd och mjuk Tino med god frammåtbjudning. Vi kunde sammarbeta inne på banan och jag kom till ridning. I LB:1 vågade jag till och med ta en liten fajt efter högergaloppen så att jag fick tillbaka honom innan vänstergaloppen. Allt gick enligt plan idag, jag skulle till och med säga perfekt och då är jag såklart jättenöjd (även fast domaren måste ha sett en helt annan ritt?). Det blev 68,57% vilket inte ens är vårt personbästa men detta är definitivt vår bästa ritt och jag litar på min känsla mer än några löjliga procent. (Först var det ihopräknat till 65% men jag tänkte att så dåligt får vi inte ens på regionala tävlingar när vi har stora missar och riktigt så dåligt var det inte..) Vi fick fina 8or under allmänt intryck och en jäkla bra känsla inne på banan helt enkelt. Kan leva på den känslan länge och enligt mig var ritten värd 70%. Jag är supernöjd över vad jag och Tinos presterade inne på banan idag. Detta är första gången som jag är nöjd över något i mitt liv och det känns bra! (Jag hade nästan tappat hoppet om att jag kunde bli nöjd med något här i livet.)

I LA:1 var Albertino väldigt fin i den förvända galoppen, travvolterna, mellantraven och mellangaloppen men Annie red fel väg (som alltid i LA:1). Inte jättenöjd vad jag presterade men Tino var som alltid väldigt fin. Vad procenten blev har jag inte räknat ihop men idag skiter jag faktistk i procenten. Personbästa i LA:1 är 68% och det fick vi inte av den domaren idag kan jag säga redan nu men jag hade en bra känsla inne på banan vilket jag nästan aldrig har. 

Film är påväg upp på YouTube lite (läs: väldigt) segt nät just nu så jag lägger upp filmen här ikväll. Sålänge får ni några screenshots från filmen:
 
 
norrbotten emma

ha en fortsätt bra söndag

kramizzz

Svar: Tack, jag önskar dig också en fortsatt bra helg! :)
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress