30 september 2017

Vecko update

Allmänt

Kalle
Denna vecka har jag ridit två pass på Kalle och det går bara bättre och bättre för varje pass. Fast han är stor så känner jag mig väldigt trygg på och brevid honom. Han skulle aldrig få för sig att ha hingstuppvisning och vifta med framhovarna mot mig som en annan häst som börjar på A och slutar på lbertino. Jag skulle verkligen vilja träna för Bisse med honom igen men det är ju en timmes resväg för henne. Jag har dock fått tillåtelse att köra iväg med honom med min egna transport och det öppnar såklart upp en dörr med fler möjligheter. Det kräver att min pappa kan ställa upp och köra de 2 timmarna + vara med på träningen i en timme och så är det en timmes resväg hem igen. Att rida för en tränare som utgår från Växjö eller i närheten av Växjö är inget förslag då jag älskar min tränare! Det är bara hon som har fått mig att känna mig duktigt på något, någonsin. För att utvecklas måste man kunna ta negativ kritkt och för att jag ska kunna ta det måste jag ha ett bra självförtroende och inte en tränare som drar ner självförtroendet till bottnen. Jag tror absolut att det finns fler tränare som kan säga konstruktiv kritik i en positiv anda men det är inga som jag har träffat på än. 
 
Albertino
Albertino har fått en lite lugnare vecka som planerat efter att ha varit lite snubblig på tävlingen förra helgen. Man kan inte vara tillräckligt försiktig så jag red och vilade han som att han vore blockhalt. Det visade sig dock bara att han hade snubblat väldigt på underlaget (vilket har hänt förr) och så var det inte så mycket mer med det. Ridpassen i veckan har varit lite kortare och lättare än vanligt och med fler vilodagar. Resultatet av detta blev en Tino med väldigt mycket energi men kontrollerbar sådan. Han har inte ens haft hingstuppvisning för sig själv i hagen, guldstjärna till honom! I helgen tänker jag dock låta honom gå ordentliga pass. Jag vågar inte rida ut med honom då det är för hög risk att han eller någon annan kommer till skada. (Han blir vild och galen av älgflugorna.) Jag har istället tänkt sätta upp något hinder på åkern idag och hoppa över samtidigt som vi kör lite galoppintervaller. Samtidigt kan jag korta några hål på mina stigläder och träna sitsen. Imorgon tänker jag mig ett lugnare joggingpass med mycket skänkelvikningar. Jag vill inte rida sönder åkern men att bara rida på banan tröttnar vi båda på efter ett tag och jag har bara de två alternativen. 

Min helg
Helgen började redan i torsdagskväll då jag skulle ut och leta norrsken med några vänner. Tyvärr var det väldigt dåliga förhållande (moln) så vi fick inte se något norrsken. Därefter blev det en ledig fredag där jag bara gjorde tråkiga måsten. Denna lördagen ska jag hjälpa till att förbereda inför en klubbhoppning som min ryttarförening har imorgon och under morgondagen hjälper jag till på tävlingen. Jag tänker ladda kameran och ta med den upp för att få några nya och fina bilder till hemsidan. Jag ska även baka lussekatter innan denna helg är slut.

Jag kommer även att behöva planera upp nästa vecka redan denna vecka då det händer mycket. På tisdag har jag en föreläsning. På onsdag ska jag iväg och bo på hotell och på torsdag har jag fixat möte/träff med en tjej som ska visa mig runt på förhoppningsvis min framtida skola. Under helgen tävlar jag med Albertino och det innebär lite fix. Såklart ska även Kalle få gå två pass med mig måndag och onsdag.

Det är mycket roligt som händer i livet just nu och då får man inte glömma bort att stanna upp och njuta av allt det goda livet ger.<3 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress