Jag är så nöjd med gårdagens start. Albertino var taggad och ville göra sitt bästa inne på banan. Domaren tyckte att jag borde jag stämt av mer med halvhalter men det är en hårfin gräns mellan att Albertino tycker att jag bestämmer för mycket eller känner för att tar över helt själv. Han behöver även gå med mycket frammåtbjudning för att få en stadigare form och inte lika markbundna gångarter. Kontrollen hade jag hela tiden och han var lydig tillbaka så jag fick en fin känsla! Mellantraven blev han inte springig i som han kunde bli förr (år sedan). Det var ett väldigt jämnt pogram med många 7or och även 8(!). Det som drar ner är mellantraven då han inte är någon gångartshäst men vi fick godkända poäng. Vi hade inte någon miss, han blev lite ivrig att galoppera efter skritten men taktade inte iväg utan traven blev på rätt punkt. Galoppfattningen blev något tidig så vi fick 6,5 istället för 7 men hade jag gjort en halvhalt där istället för att låta honom gå upp i galopp kunde han ha blivit lite bakom hand, tappat frammåtbjudning m.m. så det var ett bra val. Vi fick en 7a på gångarterna för första gången, resterande på allmänna intryck blev och 7:or. Det slutade på exakt samma procent som vårt personbästa ligger på. Tyvärr kom vi precis utanför placering men jag är såklart lika nöjd för det.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress