22 april 2018

Träningsskada

Allmänt

Jag lyckades dra på mig en akut scenskada efter att ha ridit med mjölksyra i 50minuter med för korta dressyrläder. Det som hjälper bäst är självklart vila men hur hinner man vila när man har hästar att motionera och är mitt uppe i tävlingssäsongen. Försöker vila benet och behandla med voltaren när jag inte är i stallet och ta smärtlindring innan ridpassen såklart. Jag hoppas att skadan försvinner fort! Albertino har gått sina bästa pass i livet senaste veckan så ett bakslag var väntat. Det är i alla fall bättre att jag blir skadad än mina hästar!
 
Idag, sista helgdagen skall Albertino ridas och även Q skall få ett ridpass. Jag har även hand om kvällsfodringen i Qs stall. Tills dess ska jag bara ta det lugnt och vila benet. Planera lite inför kommande vecka då vi ska till Öland för att tävla. Slutade med rosett förra gången vi tävlade i Öland.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress