Jag har aldrig skrivit otrevligt om någon på min blogg tidigare och tänker inte hänga ut någon nu heller, det är långt ifrån min moral. Jag får dock ofta frågor om varför jag inte tävlar för samma klubb iår som förra året och vill ge en skriftlig förklaring till alla. Jag ogillar när det snackas om samma berättelse men i hundra olika tolkningar och förvrängningar. Det kan även vara viktigt att poängtera att detta är min tolkning av händelsen och att andra kan ha uppfatttat den annorlunda, såklart.
 
Jag funderade redan på att byta klubb i våras då min dåvarande 2017 inte var speciellt tävlingsinriktad. Jag fick inte möjlighet att rida de program som jag ville på klubbtävlingarna som jag själv var med och arrangerade och fick inte vara med i dressyrlaget. Jag vann därefter division 3 finalen induviduellt och fick inte ett grattis från någon i klubben, förutom min kompis som bytt klubb. Jag har tagit flertalet plaeringar, vinster och personbästa 2017 men har aldrig fått ett grattis från klubben förutom från min kompis. Det känns såklart tråkigt och inte utvecklande att inte få starta de klasser som man vill på hemmatävlingarna och inte ha en klubb som stöttar en. (Klubben har gjort undantag och lagt in extra klasser för lagryttarna.) Det finns flera mindre händelser och personkemin stämmer inte alltid överens bland alla i en förening. Det fanns lite missnöje till klubben och tankar på att byta innan händelsen som blev avgörande till ett byte. 

Det som fick mig att lämna klubben drastiskt var att en kallade mig för fitta. Vi skrev till varandra i en SMS-grupp och jag bad om att få en screenshot av ett papper att lägga upp på hemsidan. Personen förstod inte vad jag menade så jag skickade om SMSet igen då alla SMS inte kommer fram ibland. Jag får ingen screenshot tillbaka och skriver då att jag skriver ihop något själv på hemsidan och frågar om priser till aktiviteten då jag inte visste vad det brukade vara satt till. Jag får tillbaka som svar att jag är så fittig m.m. och jag har aldrig känt mig så kränkt av en annan person som jag inte har någon nära relation med. Jag känner personen i fråga knappt så blev lite chockad över beteendet då jag bara försökte hjälpa till att publicera information på hemsidan. Personen är nästan 30år gammal och borde kunna reflektera innan man uttalar sig nedlåtandet till någon. Sitter man med i en styrelse och är anställd på en förening bör man få ta konsekvenser för sina handlingar. Istället är det jag som har gjort fel (?). Jag vet inte om det var för att jag tog förgivet att alla visste vad en screenshot var eller för att jag frågade om priset. Att skydda och argumentera för en som kränkt någon annan är det absolut lågaste som finns och det fick mitt förtroende för klubben att försvinna helt. Argumentet att "h*n brukar prata innan h*n tänker" tycker inte jag räcker speciellt långt. Jag får jag meddelanden från en i klubben att jag inte skall sprida negativitet om klubben och förklarar att det inte är min filsofi men att många såklart frågar varför jag inte är lika arrangerad på klubben längre. Jag tog väldigt illa upp av hela klubbens arrgerande kring händelsen och självklart även händelsen i sig. Jag var under tiden sjukskriven för PTSD och mer lättkränkt än vanligtvis men att kalla någon för fitta tycker jag är grovt oavsett. Jag hade tagit samma beslut om jag varit frisk men bara inte blivit lika sårad. 

Det är så skönt att ha bloggen att skriva av sig på men gör det inte så ofta då jag inte vill sprida negativitet men jag tycker ni alla skall veta bakgrunden till varför jag bytt klubb. Alla har nu, efter årets första start, upptäckt att jag tävlar för LHK, min barndomsklubb. Det är mycket skönare för mig att kunna hänvisa hit om någon frågar istället för att försöka förklara muntligt. 
Annelie

Mycket bra förklaring o mycket bra att du skriver att detta är din tolkning, o du hänger inte ut någon. Jag som är ovetande vet ju fortfarande inte vem o det är ju ändå bra.
Hoppas du återigen ska trivas på LHK.

Svar: Tack! 😊
Annie Johansson

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress