I söndags hoppade jag Albertino. Jag ville hoppa en bana inför onsdagens pay & jump och även testa "höjden" 70cm. Han hoppar 1meter som ingenting så självklart gick 70cm gallant. Jag hade en oxer på diagonalen och en tre kombination på långsidan, med två galoppsprång följt av ett. Första gången kortade jag galoppen för mycket så Tino la in ett extra galoppsprång. Väldigt skönt att jag har hästar som gör rätt när jag gör fel. Han är en riktig klippa som alltid ställer upp, bara man litar på honom. Därefter kom vi rätt på kombinationen och jag vågade höja sista hindret 10cm och även rida på oxern från "fel håll" så det blev en snäv omhoppningssväng. Det blev bara vända upp, ett galoppsprång och så hopp. Jag är så imponerad av min häst!!! Tråkigt att det inte är omhoppning på pay and jumpen bara. Han går alltid tio gånger bättre på bortaplan så det ska bli intressant att se hur han ska lyckas överträffa detta hopp-passet. 

Igår, måndag fick Albertino vila då jag red ut Q. Vi red bara i skritt och trav och så fick han länga ut sig i galoppen. Jag vill gärna korta för mycket i galoppen på alla hästar överlag så det enklaste för mig är att galoppera på frammåt och sedan fånga upp istället för att börja med arbetsgalopp. 

Idag, tisdag ska jag rida ett lösgörande pass med Albertino och Q tänkte jag rida i ridhuset då det ska regna. Ridhus är verkligen superlyxigt! 

Onsdagen består av kvällshoppning i Högsby. Jag gillar deras anläggning och alla funktionärer är alltid så trevliga! Jag har länge fått frågan om jag inte ska bli medlem där men alltid tackat nej med motiveringen att jag endast är intresserad av att rida dressyr och att deras utbud är för dåligt. Detta året har dom för första gången haft massor av olika dressyrarrangemang men då har jag inte haft någon häst hemma. Dessutom är det väldigt långt bort då jag har flyttat.
Jag kommer även att får min bil på onsdag, en fin silvrig pärla. BMWn ska säljas, lite sorgligt nästan då det är min första bil. 

Torsdag ska jag skritta ut Albertino, antingen en barbacka runda eller promenad. Tror det blir promenad på grund av älgflugorna som han tycker är så himla obehagliga! När jag går bredvid sparkar han bort dom men inte när jag sitter på. 

Fredag är min sista arbetsdag för denna sommaren! Jag jobbar 06-14 och ska därefter rida Q. 

Lördag förmiddag ska jag iväg på terrängträning med Q. Jag vågar inte ta med mig Albertino (då jag inte är säker på hur väl bromsen skulle fungera) och dessutom är Q startad i terräng och alltid väldigt lydig i hoppningen. Tino ska också få ett ridpass på lördagen. 

Söndag ska jag rida Tino och eventuellt flytta in permanent i min lägenhet. Inflyttning blir söndag eller måndag! Inflyttningsfesten två veckor därefter, jag älskar att planera långt i förväg. 

Denna veckan ska jag dessutom sätta upp mina gardiner i lägenheten och kolla på en gångmatta och dörrmatta. Självklart ska högtalare och tavlor också upp. Där jag har mina tavlor känner jag mig som hemma. 

Första helgen i lägenheten bjöd på pizza och spelkväll. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress