26 december 2018

Tankar kring julen

Allmänt

Julen är hatad av många men älskad av mig. Jag börjar fira julen redan flera månader innan december. Lussekatterna provbakas redan i oktober och julgodiset i november. Julmusik spelas däremot endast i huset under december månad men självklart året runt i bilen. Under december månad sänder julradion och det ger mig riktig julkänsla.
 
För mig är jul gemenskap och att ge sina nära och kära extra omtanke. Att samla släkten, sitta ner och bara äta god mat och prata hinns inte med i vardagen utan det krävs några röda dagar för det. Jag ser inget fel med att det finns dagar som lyfter fram bra saker, exempelvis julen eller alla hjärtans dag. Det får människor i vår hetiska vardag att stanna upp och bry sig om varandra. Julen handlar inte om att dricka sig full eller att köpa julklappar. För min del blir det alltid en vit jul.
 
Ni som känner saknad till de som ej längre finns kvar eller känner er ensamma i juletider vill jag bara säga: Ge extra omtanke till er själva! Var lite extra snälla mot er själva, låt er sakna och längta bort men glöm inte bort att leva för julen är fantastisk.
 
Några bilder från min jul:
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Blå himmel, glittrande snö och en galopp på julaftonsmorgon.😍 #apollomyhorse #bestchristmaspresentever #lovemyhorse #snow #sun #minus6degrees

Ett inlägg delat av Annie Johansson (@anniehorselife) 24 Dec 2018 kl. 4:19 PST

 
Hoppas att ni hade en fin jul för det har jag haft! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress