Här kommer en träningsfilm från gårdagens träning för Bisse. Jag var lite orolig dagen innan då jag inte kunde lägga upp det lösgörande ridpasset som planerat. Albertino kan bli väldigt stel denna årstiden men jag tänkte att i värsta fall så får Bisse rida honom. Albertino var såklart relativt lösgjord ändå och jag oroade mig i onödan. Vi fick till en riktigt bra träning. Vi började med att jobba lite med halter som Tino tyckte va SÅÅ tråkfgt. Vi har inte tränat så mycket på vägar eller halter i vinter utan mest ridit i snön och tränat upp styrkan. Därefter övergick vi till att rida lite öppna och lösgöra ännu lite mer på volt och då släppte det verkligen spänningar i kroppen! Ni kan höra på videon hur han frustar. Vi tog även en galopp i båda varven innan vi red igenom LB:2 som jag skall debutera om några veckor. Galoppen jobade vi mycket med i höstas och jag har fortsatt på egen hand under vintern och nu är den mycket bättre (inte lika markbunden) som tidigare. Programmet är det första gången som vi rider så det blev en slags "testpannkaka" som Bisse kallar det. Det blev en väldigt bra sådan när ryttaren hittade rätt vägar...och inte red över tränaren... 

Jag var/är supernöjd över Albertinos insatts under träningen och han lyckades fjäska till sig godis av Bisse som också var nöjd över honom. Så roligt att alla sena och kalla kvällar i snön börjar ge resultat och att vi kan finslipa på detaljerna till tävlingarna.  
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress