18 februari 2018

LB:2 debuten FILM

Allmänt

Igår red vi lB:2 i Tngsryd och det slutade på dryga 69%. Jag hoppades på att få över 65% vilket det blev och 2st 8or och flera 7,5or.  Vår största svaghet är mellantraven men där lyckades vi få 6,5poäng. Jag är väldigt nöjd med ritten förutom den stora missen när Albertino gjorde halt vid P och totalvägrade i någon minut för att sedan trava vidare som ingenting.. Jag fick fina kommentarer om min ridning som min sits, min blick, mina hörnpasseringar, ridvägar, fina hjälper o.s.v. så jag fick 7,5*3 och 7*2. Tino fick som vanligt godkänt på sina gångarter som man får vara nöjd med! Ibland blir hans galopp fyrtaktig och då blir han underkänd på gångarterna men igår satt vi även godkända poäng där. Nästan en helt 100% ritt från oss bortsett från den oplanerade halten..

Hela ritten lyckades inte komma med på film...men här kommer lite i början iallafall:
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress