Jag tänkte dela med mig av en fotografs youtubekanal som jag har följt ganska länge då han har suveräna videos där han fotograferar stjärnhimmlar m.m. Han är verkligen en person som inspirerar mig i både hans konst men även i hans sunda tankar och funderingar. Jag har några stora förebilder inom ridsporten som Nina Rademaekers, Jan Brink, o.s.v. men dessa är endast förbilder inom ridsporten. 

För ungefär en vecka sedan såg jag denna videon på youtube som handlar om att göra något för att man verkligen brinner för det och är motiverad. Det handlar inte om att tävla mot andra, bli bäst eller få status utan om att göra det man brinner för. På så sätt håller man motivationen uppe. Ridsporten är tillskilland från fotografering en sport men många av oss utövare är inte elitryttarere utan håller på med vår hobby för att vi är passionerade för det. Jag tycker att han poängterar så bra i videon att det alltid finns någon som är bättre än dig själv och därför skall man inte jämföra med andra utan bara med sig själv och sin egna utveckling. Det skulle kunna vara jag själv som sitter och pratar då jag själv tänkt de tankarna hundratals gånger så lyssna på hans kloka tankar. 
\n
\n
 

\n

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress